Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

Div. spørgsmål

Stil spørgsmål til efter operation

Div. spørgsmål

Indlægaf Labech » 5. nov 2009, 19:13

Hej,

Er der nogen som har oplevet "krampetrækninger" i brystet ugen efter i er kommet hjem? Første gang jeg oplevede dette var på vej hjem fra sygehuset da jeg kom uden for i den kolde luft.

Jeg har desuden svært ved at lave to af de øvelser som er beskrevet i det materiale som man for med hjem. De to det drejer sig om er den hvor man skal ligge ned med hænderne bag hovedet og så prøve at sænke albuerne ned. Den anden er den hvor man skal flette fingrene og løfte armene overhovedet. Jeg har meget svært ved at udføre disse to for ikke at sige det er umuligt for mig. Desuden synes jeg virkeligt at det strammer meget og faktisk gør lidt ondt.

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Mvh Lars
Labech

Re: Div. spørgsmål

Indlægaf ChristianM » 5. nov 2009, 21:27

Har ikke oplevet decideret krampetrækninger, men det er vel meget normalt at man spænder i musklerne hvis man fryser.
Mht. de øvelser du nævner, er der vel ikke så meget at gøre end at udføre dem så godt du kan. Dog har jeg ikke selv lavet øvelserne hver evig eneste dag.
ChristianM

Indlægaf Labech » 6. nov 2009, 08:51

Hej Christian,

Hvor længe gik det inden du sådan virkelig kunne mærke én fremgang? Det jeg mener, er at her en uge efter synes jeg godt nok det går langsomt. Det skal sikkert være sådan, men nogle dage synes jeg næsten det går mere tilbage end fremad?? Kunne du ikke lige sådan kort beskrive fremgangen uge for uge.

Mvh Lars
Labech

Indlægaf ChristianM » 6. nov 2009, 12:58

Jeg fik mindre og mindre ondt for hver uge der gik, og jeg stoppede også med at tage panodil før tid. Men som sygeplejeskerne også sagde på sygehuset, så havde jeg de langt langt bedre end de andre som også havde fået foretaget operationen, og jeg kunne også godt mærke at jeg var i stand til at klare mig selv bedre, end de andre som fik hjælp.
Men tag det bare stille og roligt, der er jo trods alt kun gået en uge :)
ChristianM

Tilbage til Efter operation