Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

Tjek hos Hans Pilgaard

Her skriver jeg om min operation - før og efter.

Tjek hos Hans Pilgaard

Indlægaf Jacob » 28. aug 2009, 11:16

For nogle dage siden var jeg til tjek på Skejby Sygehus, for at se om stangen sidder som den skal. Jeg har været uheldig med at falde en enkelt gang, hvorefter jeg har haft lidt smerter i højre side af brystet. Jeg var derfor lidt nervøs for om barren havde rykket sig... Heldigvis fik jeg at vide at den sidder helt som den skal, og at jeg ikke skal være bekymret for smerterne - de forsvinder hurtigt igen.

Nu er der gået 10 uger siden jeg blev opereret. Jeg sover igen på siden, og tænker ikke længere over hvilke bevægelser jeg laver med kroppen Om ca. 2 uger er jeg færdig med de 3 måneder, og må herefter begynde at styrketræne igen - det bliver godt :-)

Jeg vender tilbage med hvordan det går med at begynde træningen..
Jacob
Site Admin

Re: Tjek hos Hans Pilgaard

Indlægaf Jacob 12 » 28. aug 2009, 22:47

Jeg var også til tjek på Skejby, og min sad også helt som den skulle. Jeg har da haft nogle ulidelige smerter engang imellem - som oftest når jeg har grinet for meget. På et tidspunkt var jeg faktisk bange for at stangen måske havde rykket sig fordi jeg virkelig havde grinet meget og det gjorde ekstremt ondt. Men den sad som den skulle, og hvis jeg skal være helt ærlig, var det faktisk også hvad jeg havde forventet. Jeg tror der skal rigtig meget til for at den flytter sig.
På nuværende tidspunkt tænker jeg heller ikke over barren sådan stort set. Mine muskler i venstre side af brystet har dog været meget ømme de sidste dage, men jeg tror det er efter jeg er begyndt at vende mig så meget i sengen igen. Det hjælper dog meget at give både arrene og musklerne i siden af brystet noget massage. Det kan jeg anbefale.

Jacob//
Jacob 12

Tilbage til Følg min operation