Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

billeder før operationen...

Del dine personlige billeder med os

billeder før operationen...

Indlægaf panthera » 1. mar 2010, 01:27

sådan ser mit tragtbryst ud... håber at det kommer til at se bedre ud efter operationen!

Mine ribben stikker rigtig meget ud og det kan Pilgaard ikke gøre særlig meget ved.. men jeg håber at det vil se pænere ud efter operationen... Nogle der har fået pænere ribben efter operatonen?
Vedhæftede filer
pectus 0014.jpg
pectus 0014.jpg (12.09 KiB) Vist 1136 gange
pectus II 0015.jpg
pectus II 0015.jpg (14.3 KiB) Vist 1138 gange
panthera

Re: billeder før operationen...

Indlægaf sm90 » 31. mar 2010, 20:06

Hej,

Jeg har også selv rimeligt fremtrædende ribben (det er ikke noget man kan se på mine billeder). Det har jeg arvet fra min far.
Det er ikke noget man kan gøre noget ved, men jeg kan love dig for at du vil blive mere tilfreds med din brystkasse efter operationen. Set på en anden side, hvis du ønsker at styrketræne og få en god størrelse er det faktisk en god måde at "snyde" lidt på, da dit bryst vil komme til at se større ud hurtigt ved at dine nederste ribben er fremhævede.

Held og lykke med din operation.
sm90

Indlægaf panthera » 22. apr 2010, 11:30

Hej

Her er så mine billeder 13 dage efter operationen:

Håber ikke at jeg skræmmer nogen med den foldning som jeg har under min venstre bryst.. Er der andre der har haft samme problem eller noget der ligner det her?
Jeg skal snakke med Hans Pilegaard om dette næste onsdag, og så må jeg høre hvad han siger til det...
Ellers ser det rigtig flot ud...
Vedhæftede filer
P1010213.JPG
P1010213.JPG (54.09 KiB) Vist 814 gange
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (9.41 KiB) Vist 812 gange
panthera

Indlægaf panthera » 25. maj 2010, 20:16

Der er nu gået over 7 uger siden jeg er blevet opereret men foldningen er der stadigvæk. Misfarvninger er forsvundet men foldningen har ikke forandret sig 1 mm :-(
2 uger efter operation var jeg over hos Pilegaard og han mente at det nok skal se naturligt ud men at det godt kan tage flere måneder ... men jeg synes at det er lidt mærkeligt at der ikke er sket noget fremskridt endnu... 7 uger efter
Jeg har sendt en mail til prof. Sharr fra Berlin for at høre hvad han mener om det (han er nok den mest erfarne og respekterede tragtbryst kirurg i verden) og han skrev at min muskel og huden er syet fast til barren og at det kun kan fixes når barren engang skal ud igen!!
Hvad tror i mest på og er der andre som har haft lidt samme problem?
Jeg synes at du Jacob har haft noget der ligner lidt min tilstand (billede - 1 uge efter operationen) men i laaaangt mindre grad. Er det ikke rigrigt? Og jeg kan se at på billedet- 3 måneder efter operationen var den 100% ok igen. Hvor lang tid gik der før foldningen forsvandt og forsvandt den gradvist?
Jeg er altså 7 uger efter operationen og der er ikke sket fremskridt på dette område endnu.
panthera

Indlægaf Jacob » 31. maj 2010, 21:01

Hej Panthera,

Lige for at rette dig en smule :-) Hvad angår tragtbryst operationer, er det nok Donald Nuss der er den mest erfarne, eftersom det var ham der opfandt nuss-metoden. Pilegaard er ham der har mest erfaring i Europe... Så er det sagt, og lad os så komme til sagen:

For det første - STORT tillykke med operationen!! :-) Mine folder var der i lang tid efter min operation. Som jeg husker det, forsvandt det ikke rigtig gradvist, men der gik lang tid før det forsvandt. Som du rigtig nok skriver tog det ca. 3 måneder. 7 uger efter operationen, var mine folder stadig næsten helt ligesom efter operationen, så tror at det måske handler om tålmodighed før det forsvinder. Huden er ikke syet fast til barren - den er blot syet indefra, hvilket også er derfor der ikke er snore når du vågner. Da huden har været skåret i / åbnet, mister huden sin elasticitet i en periode, og det er det der giver folderne.

Hvis jeg må spørge, hvad har Hans så sagt omkring din brystvorte. Kan se at folden går op i brysvorten - vil den blive normal igen eller hvordan?

Håber du kan bruge svaret, ellers spørger du bare igen :-)

De bedste hilsner
Jacob
Jacob
Site Admin

Indlægaf panthera » 29. jun 2010, 18:08

Hej Jacob. Mange tak for dit svar. Det er meget rart at høre at der er en der har haft noget der ligner min tilstand mht. til foldningen. Og det er rart at høre at foldningen forsvinder pludseligt og ikke gradvist da jeg ikke kan se synligt fremskridt endnu.. ud over at hævelsen om misfarvninger er forsvundet...
men nu er der gået snart 4 måneder siden jeg er blevet opereret... :-(

For en måned siden var jeg igen hos dr. Pilegaard og han mener stadigvæk at det nok skal se normalt ud efter et styk tid (??) og at han har haft andre patienter som efter noget tid fik en naturligt resultat. Hvis foldningen ikke forsvinder, så er jeg den første, fik jeg fortalt...
Måske er jeg for utålmodig, men det er virkeligt træls at der ikke sker noget forbedring.
Mht. brystvorten.. den skulle også gerne se normalt ud... ligesom resten af huden... ifølge dr. Pilegaard...

Håber at han har ret...

Her er billedet som Pilegaard tog foren måned siden...
Vedhæftede filer
Clipboard01_lille.jpg
Clipboard01_lille.jpg (26.85 KiB) Vist 404 gange
panthera

Tilbage til Før / efter billeder