Hej Rasmus,
Det er altid spændende at se andres billeder, så hvis du har lyst så smid det op!

1) Jeg vil være ærlig og sige, ja det gør ondt! Men lægerne er gode til at holde smerterne under kontrol. Det der gjorde mest ondt ved mig, var ikke brystet, men det at skulle sove på ryggen i 6 uger. Du kan læse om min operation, dag for dag her
http://tragtbryst.dk/viewforum.php?f=212) Umiddelbart siger lægerne, at du efter 3 måneder igen må dyrke sport. Erfaringsmæssigt tror jeg dog ikke, du kan smide dig rundt efter 3 måneder, i det det nok vil gøre ondt alligevel. Jeg kan godt tale for mig selv, men jeg vil nok sige 5-7 måneder.
3) Du kan tage tilbage i skolen, når du føler du er parat. Jeg vil nok skyde på, at du efter 2 uger godt kan komme tilbage.
En af grundene til jeg lavede den her side, var at jeg ikke rigtig kunne finde andre, som jeg kunne snakke med om det at have tragtbryst. Jeg synes derfor helt sikkert, at du skal tale åbent om det her til dine forældre. Især fordi du nævner at du har arbejdet dit tragtbryst fra din far.
Flere herinde har nævnt, at deres læge ikke rigtig vidste noget om "fænomenet" tragtbryst, og derfor ikke synes at det var noget, der skulle gøres noget ved. Her skal du huske at det er dig det handler om, og holde fast i en henvisning til Skejby eller Rigshospitalet. Her kunne det også være en god idé, at have en af dine forældre med.
Håber du kan bruge svaret, ellers spørger du bare igen!

De bedste hilsner
Jacob